ADAC téligumi teszt 2022

Az ADAC téligumi teszt 2022 idén a 185/65 R15 T és a 215/60 R16 H méretű téli gumikat hasonlította össze a megmérettetésen.

A megfelelő tapadás havon, jégen és nedves úton létfontosságú a hideg évszakban, melyet a téli gumik biztosítanak az út során. De melyik az idei év legmegfelelőbb téli gumija?

ADAC téligumi teszt 2022 kisautókhoz – 185/65 R15 88 T

Rövid összegzés:

  • A Continental, a Goodyear, a Semperit és a Michelin az élen végzett
  • A középmezőny változatos eredményeket hozott eltérő hibákkal és előnyökkel
  • Két abroncs a nedves úton meghibásodott

A tesztelt 185/65 R15 88 T méret (190 km/h-ig) széles körben elterjedt a kisautók körében, az Audi A1 -től az Opel Corsáig . A 2022-es téli gumiabroncs teszten 16 ilyen méretű modellt vizsgáltak meg a VW Polo tesztjárművön. Az összesített eredmény meglehetősen vegyes.

ADAC téligumi teszt 2022
  • ADAC téligumi teszt 2022 – Jó eredmények:

Négy gumi jó minősítést kapott, a középmezőny hét gumival továbbra is kielégítően teljesített. Itt érdemes a részleteket szemügyre venni, mert az egyéni vezetési profiltól függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) tesztjelölt is ajánlhatónak bizonyulhat.

Ugyanakkor érdemes közelebbről megvizsgálni a három gumiabroncs markánsabb gyengeségeit, amelyek csak „elégséges” minősítést kaptak. Felkavaró eredmény azonban, hogy az Imperial Snowdragon HP és a Wanli SW611 esetében is van két olyan modell, amelyek olyan súlyos gyengeségeket mutatnak vizes pályán, hogy teljesítményüket gyenge kategóriába sorolták.

  • ADAC téligumi teszt 2022 185/65 R15 88 T – áttekintés
Gyártó/ModellADAC-ítélet
Continental Winter Contact TS 8702,2
Goodyear UltraGrip 9+2,2
Semperit Speed ​​​​Grip 52,2
Michelin Alpine 62,3
BF Goodrich G Force Winter 22,7
Vredestein Wintrac2,7
Bridgestone Blizzak LM0053
Maxxis Premitra Snow WP63
Firestone Winterhawk 43,2
Nexen Winguard Snow G33,3
AVON WT7 Snow3,5
Dunlop Winter Response 23,6
Fulda Crystal Montero 33,7
Barum Polaris 53,9
Imperial Snowdragon HP5,3
nagyon jó (0,6 – 1,5)
jó (1,6 – 2,5)
kielégítő (2,6 – 3,5)
elégséges (3,6 – 4,5)
nem megfelelő (4,6 – 5,5)
  • Nagyon kiegyensúlyozott: a felső kvartett

Fenntartás nélkül ajánlható a Continental WinterContact TS 870, a Goodyear Ultragrip 9+, a Semperit Speed-Grip 5 és a Michelin Alpin 6. Mind a négy jó eredményt ért el minden fő kritériumban, tehát nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Érdemes egy pillantást vetni a részletes értékelésekre, mert azok árnyalatokban kissé eltérő prioritásokat határoznak meg.

A Continental TS 870 idén a kiegyensúlyozottsággal tarol.  A hannoveri gyártó szárazon féken tartotta elődje TS 860 gyengeségeit. A Goodyear kihívó nedves utakon, magasra tette a lécet. A Semperit érte el a legjobb havas besorolást, a Michelin pedig egyértelműen kiváló eredményeket hozott a gumiabroncs kopást tekintve. Mind a négy modell jó választás.

  • Kielégítő: a középpálya

A teszt 7 olyan gumiabroncsot mutat be , amelyek enyhe korlátozásokkal, de ajánlhatók. Náluk az abroncsok erősségeit és (enyhe) gyengeségeit figyelembe kell venni és a személyes vezetési profilnak és a használati feltételeknek megfelelően értékelni.

Tehát, ha például elfogadja az ember az enyhe hiányosságokat száraz és nedves utakon, ugyanakkor értékeli a jó havas teljesítményt, a BFGoodrich G-Force Winter 2 jó választás. A Vredestein Wintrac érdekes lesz azok számára, akik nem tesznek meg hosszú utakat extrémen havas tájakon. Ha pedig évente csak néhány kilométert vezet, akkor jó választás a Bridgestone Blizzak LM005 és a Maxxis Premitra Snow WP6 is.

Ha alig vezet autópályán, a Firestone Winterhawk 4 jó választás, ugyanakkor ha nem kifejezetten szempont az extrém havas körülmények közt való helytállás, akkor elégedett használója lehet a Nexen Winguard Snow G3 -nak.

  • Három modell megfelelő teljesítménnyel

Három gumiabroncsot minősítettek elégségesnek a szárazon vezethetőség kategóriában: a Dunlop Winter Response 2 – t , amely tavaly jelentősen jobban teljesített szárazon 195/65 R15 méretben, a Fulda Kristall Montero 3 -at és a Barum Polarist. Miért? A gumiabroncsok és a tesztjármű nem futnak „tisztán” száraz útfelületen autópálya sebességgel. Ez azt jelenti, hogy a vezetőnek nincs kifejezetten jó komfortérzete a volán mögött a vezethetőséget tekintve. Az abroncs nem fut egyenesen, az ívhez szükséges kormányszöget a vezető nehezen tudja megbecsülni, az abroncs nem harmonikusan reagál a kormányparancsokra – és elkerülhetetlenek a kormánykorrekciók, mert az autó nem a vezető által tervezett kormányszöget használja.

Bár ez a viselkedés nem kritikus, határozottan kényelmetlen és megerőltető hosszabb autópályás utakon. Ugyanakkor sokkal kritikusabb, hogy a tesztjármű hajlamos nagyon korán túlkormányozni – ha a gumiabroncsok egy kitérő manőver miatt elérik a határt –, és mindenekelőtt a tapasztalatlan sofőrök nem tudják könnyen irányítani azokat.

  • Nedves úton: Két modell hibás

Az ADAC mérnökei nem tanácsolják két modell vásárlását – ezért az Imperial Snowdragon HP -ra és a Wanli SW611-re vonatkozó ADAC ítélet logikus: nem megfelelő! A két kínai gyártmányú modell rendkívül gyengén teljesített nedves úton.

ADAC téligumi teszt 2022 SUV-hoz – 215/60 R16 H

A SUV gumiabroncs teszteken a Continental, a Dunlop, a Goodyear és a Michelin jár az élen.

Az abroncsok általában jól teljesítettek havon és jégen, azonban gyakori problémák voltak megfigyelhetőek nedves és száraz utakon.

Még akkor is, ha az új járművek abroncsméreteinek változatossága és mérete folyamatosan növekszik: az idei 215/60-as tesztméret H sebességosztályban 210 km/h-ig az egyik legkelendőbb a téli gumiabroncsok közt . Az Audi Q3-tól a VW T-Roc-ig számos alsó középosztálybeli SUV-hoz illeszkedik. A tesztautó egy Skoda Karoq volt.

Alapvetően jórészt pozitív következtetést lehet levonni, mert a 17 abroncsmodell közül csak egy vizsgázott elégséges eredménnyel, és ezért csak feltételesen ajánlható – négy abroncsmodell „jó” és tizenkettő „kielégítő” minősítést kapott.

  • Fontos szempont: A személyes vezetési profil

Itt érdemes a részleteket szemügyre venni, mert az egyéni vezetési profiltól és a személyes üzemeltetési feltételektől függően egy kielégítő (és általában olcsóbb) tesztjelölt is ajánlható lehet. A hóban csak öt gumiabroncs maradt el a jó értékelésről. Jégen és az üzemanyag-fogyasztás tekintetében pedig szinte minden tesztjelölt jó értékelést ért el.

  • ADAC 2022 téli gumtieszt 215/60 R16 H – áttekintése
Gyártó/ModellADAC-ítélet
Continental WinterContact TS8702,1
Dunlop Winter Sport 52,1
Goodyear UltraGrip Performance +2,3
Michelin Alpin 62,3
Yokohama BlueEarth*Winter V9062,6
Bridgestone Blizzak LM0052,7
Kleber Krisalp HP32,9
GT Radial Winterpro23
Sava eszkimó hp23
Vredestein Wintrac3
ESA+TECAR SUPERGRIP PRO3,1
Nokian Tyres WR hóálló3,2
UNIROYAL WinterExpert3,3
Matador MP93 Nordicca3,4
nagyon jó (0,6 – 1,5)
jó (1,6 – 2,5)
kielégítő (2,6 – 3,5)
elégséges (3,6 – 4,5)
nem megfelelő (4,6 – 5,5)
  • Négy első helyezett – kiegyensúlyozott kűzdelem

Ebben a méretben négy téli gumi kapta meg az ADAC által áhított „jó” minősítést: a Continental WinterContact TS 870, a Dunlop Wintersport 5, a Goodyear Ultragrip Performance+ és a Michelin Alpin 6 modellek. Minden fő kritérium kiegyensúlyozottan jelen van. És mégis kissé eltérő prioritásokat határoznak meg különböző témakörökben.

Míg a Continental és a Dunlop modelleknek megvannak az erősségeik a nedves, havas és jeges utakon, addig szárazon valamivel gyengébb a teljesítményük. A Goodyear a teszt során megdönti a hórekordot. Míg a Michelin mellőzi a kopás tekintetében megszokott csúcsértéket, száraz utakon és jégen pontokat szerez.

  • Alternatívák a széles középmezőnyben

A fenntartásokkal ajánlható abroncsok csoportjában a tesztelt modellek legalább egy fő kritériumban (enyhe) gyengeséget mutatnak. Itt fontos ismerni vezetési profilját és saját igényeit a kiválasztásnál, mert akkor ezen a téren is találhat megfelelő és általában olcsóbb abroncsot.

Például a Yokohama BluEarth*Winter V906 mutat némi javulást nedves és havas úton, a Bridgestone Blizzak LM005-nek van hova fejlődnie a havas úton, a Kleber Krisalp HP3 -nak pedig még mindig hiányosságai vannak száraz és nedves utakon.

A GT Radial Winterpro 2 szárazon, vizes és hóval borított utakon nyújtott gyengébb teljesítményt, míg a Sava Eskimo HP2 pedig nedves úton mutat gyengeségeket. A Vredestein Wintracban van lehetőség a javulásra szárazon, az ADAC tesztelői a nedves útfelületen is hiányosságokat észleltek az Esa+Tecar Supergrip Pro esetében.

A Toyo Observe S944 nedves úton és havon gyengébb teljesítményt nyújt. A Falken Eurowinter szárazon nem kifejezetten nyújtott meggyőző teljesítményt, azonban nedves, havas úton fel tudott zárkózni versenytársaihoz.

A Vredestein Quatrac Pro+ verhetetlen tapadást biztosít a nedves utakon

A Vredestein új, nagy teljesítményű négy évszakos gumiabroncsa verhetetlen tapadást biztosít a nedve
2023.06.26 12:58

Lambda-szonda hiba, csere és működési elvek

A lambda-szonda vagy kevésbé ismert nevén oxigénszenzor a kipufogó rendszer elengedhetetlenül fontos
2023.06.21 14:36

Nyári szezon biztonságosan – Continental PremiumContact 7

A Continental legújabb PremiumContact 7 abroncsa már elérhető, épp időben a szezonváltáshoz. Ez a pr
2023.06.12 14:34

Új Versenyt hirdet a Vredestien a 1000 Miglia futamon

Új versenyt hirdettek meg a Vredestein prémium abroncsmárka és az ikonikus 1000 Miglia klasszikus au
2023.06.09 09:55

Miért nyikorog a fék? Lehetséges okok és megoldások!

A fékrendszer karbantartására kiemelten fontos figyelmet fordítani. A megfelelően működő fékek eleng
2023.06.06 14:27

Élmezőnyben a Falken csapata a Nürnburgringen

A Falken Motorsports csapata a top 10-ben végzett az ADAC TotalEnergies 24 órás versenyen, amely a h
2023.05.30 13:11